نحوه ی تمیز کردن تخته وایت برد

تخت وایت برد امروزه کاربرد فراوانی دارد. استفاده از تخته وایت برد بر عکس تخته سیاه هیچ گونه ضرری نداشته و استفاده از آن نیز راحت تر است. استفاده از گچ در تخته سیاه هایی که در چند سال اخیر به میزان زیادی استفاده می شد موجب بیماری های پوستی و تنفسی می شد از این رو تخته وایت برد ها که تا آن زمان استفاده ی چندانی نداشتند با نمایان شدن این قضیه استفاده ی زیادی از آن ها شد طوری که دیگر از تخته سیاه استفاده نمی گردد.

تخته وایت برد و نحوه ی تمیز کردن آن

تخته وایت برد ها نیازمند نگهداری مناسبی هستند. از آن جایی که برای نوشتن بر روی تخته وایت برد از ماژیک استفاده می شود ممکن است پس از مدتی بر روی آن ها لکه ی کم رنگی از ماژیک باقی بماند. این موضوع موجب می شود تا هر چند وقت یک بار این تخته را تمیز نمود. تخته وایت برد ها شامل یک لایه ی آلومینیومی نازکی با ضخامتی در حدود 3 سانتی متر هستند از این رو در تمیز نمودن آن ها باید دقت نمود. عده ای برای تمیز نمودن تخته وایت برد از الکل، استون، لاک پاک کن ها و یا اسپری استفاده می کنند. استفاده از هر یک از مواد گفته شده موجب می شود لایه های تخته وایت برد تخریب شوند و پس از مدتی از بین بروند.

برای تمیز نمودن تخته وایت برد به صورت صحیح باید از یک دستمال خیس استفاده شود البته دستمال نباید خیلی خیس بوده و باید نمناک باشد. بنابراین هیچ یک از موارد بالا نباید مورد استفاده قرار گیرند. حتی در مواقعی که به اشتباه از ماژیک غیر وایت برد استفاده می شود تنها از یک دستمال نمناک استفاده شود. به طوری که حدود چند دقیقه به آرامی دستمال را بر روی نوشته قرار داده و به آرامی پاک کنید تا از بین برود.