میز ناهارخوری چوبی : در این نوشتار قصد داریم تا مدل ها و معیار هایی را برای خرید مناسب میز ناهارخوری چوبی به شما معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب صحیح تری در خرید میز ناهارخوری چوبی داشته باشید.

میز ناهارخوری چوبی

میز ناهارخوری یکی از وسایلی است که در دکوراسیون آشپزخانه مورد استفاده قرار گرفته و نقش تاثیر گذاری در دکوراسیون آشپزخانه شما بازی می کند.

در این نوشتار قصد داریم تا مدل ها و معیار هایی را برای خرید مناسب میز ناهارخوری به شما معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب صحیح تری در خرید میز ناهارخوری داشته باشید. معیار هایی همچون ابعاد، نوع چوب، شکل و رنگ در خرید آن بسیار تاثیر گذار هستند که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند.

انواع میز ناهارخوری

میز های ناهارخوری انواع مختلفی دارند و از متریال مختلفی تولید می شوند یکی از پرکاربردترین و زیباترین نوع متریال چوب می باشد. میز چوبی هیچ وقت قدیمی نشده و همواره یکی از بروز ترین مدل های میز ناهارخوری می باشد که می تواند زیبایی را برای هر آشپزخانه ای به ارمغان آورد. هیچ متریالی مانند چوب نمی تواند حس لطافت و گرمی را به محیط خود ببخشد و به این اندازه دکوراسیون پیرامون خود را حرفه ای و مدرن جلوه دهد.

صندلی هایی که برای این میز تهیه می شود معمولا بدون دسته و ساده هستند. این میز ها نیز انواع سبک های ساده و مدرن را دارند که هر کدام زیبایی خاصی به محیط می بخشند و انتخاب سبک ساخت این میز ها بیشتر بستگی به سلیقه و محیط شما دارد.

رنگ میز ناهارخوری چوبی

معمولا در ناهارخوری چوبی در صورتی که از حالت طرح ساده و طبیعی چوب استفاده نکرده باشید دارای روکشی هستند که طرح یا رنگ خاصی را شامل می شود. اگر میز شما دارای روکش است رنگ و طرحی را انتخاب کنید که همخوانی کاملی را با دکوراسیون محیط میز ناهارخوری شما داشته باشد.

ابعاد میز ناهارخوری چوبی

میز های ناهارخوری چوبی در ابعاد بسیار متنوعی به بازار عرضه می شوند، اما چیزی که مرسوم و متداول است این است که این میز ها در ابعاد 4، 6 و 8 نفره بیشترین تولید و عرضه را به بازار دارند. این که شما چه ابعادی از این میز را تهیه کنید تماما به تعداد نفرات و فضای آشپزخانه شما بستگی دارد. چرا که میز بزرگ برای تعداد افراد کم قطعا شکل نامناسبی داشته و فضای زیادی را در آشپزخانه هدر می دهد و برعکس میز کوچک برای تعداد افراد زیاد باعث عدم حس آرامش و راحتی در حین خوردن غذا می شود.

اشکال میز ناهارخوری چوبی

میز ناهار خوری چوبی در اشکال هندسی بسیار متنوع و گسترده ای از جمله مربع، مستطیل، دایره، بیضی و انواع چند ضلعی به بازار عرضه می شود. این که شما چه شکلی از میز را انتخاب کنید بستگی به سایر وسایل و یا طرح های موجود در دکوراسیون شما دارد.

اما با این حال بعضی از اشکال هندسی مزیت هایی را نسبت به دیگر اشکال دارند که البته قسمت عمده این مزیت ها باز هم بستگی به فضا و دکوراسیون شما دارد. اما برای مثال می توان گفت میز هایی با اشکال دایره ای شکل انعطاف بیشتری برای قرار گیری نفرات بیشتر دور میز از خود نشان می دهند.

نوع چوب در میز ناهارخوری چوبی

به صورت کلی 2 حالت برای نوع چوب در میز ها در نظر گرفته می شود. حالت اول استفاده از چوب طبیعی است که دارای سطحی نرم و بافتی هموار است و زیبایی منحصر به فردی دارد، اما متاسفانه در برابر آب و حرارت و خش از خود حساسیت نشان داده و مراقبت بیشتری را نسبت به انواع دیگر نیاز دارد.

اما اگر این حالت را برای میز ناهارخوری خود انتخاب کردید تا حد امکان از جنس چوب راش استفاده کنید زیرا که بهترین و مقاوم ترین نوع چوب را میان انواع آن دارا می باشد.

حالت دوم چوب های بازیافتی هستند که ظاهری گرم و نوستالژی را به بیننده القا می کنند اما سطحی ناصاف دارند. به عنوان مدلی دیگر نوع MDF را می توان معرفی کرد که البته زیاد به دسته میز های چوبی تعلق ندارند ولی با این حال قیمت پایین و عملکرد و مقاومت بالایی دارند ولی ظاهر خیلی شیک و چشم نوازی نسبت به چوب ندارند.

قیمت میز ناهارخوری چوبی

از آنجایی که امروزه چوب از جمله متریال کمیاب و بیشتر تزئیناتی می باشد به تبع استفاده از میز های تمام چوبی و متریال طبیعی قیمت بالاتری را نسبت به متریال بازیافتی و یا تلفیقی دارند.

اما نمی توان از زیبایی منحصر به فرد و حرفه ای که این نوع میز های ناهارخوری به دکوراسیون شما می دهد غافل شد چرا که علاوه بر این که یک میز برای خوردن غذا می باشد، می تواند نقش یک وسیله تزئیناتی و لوکس را نیز در خانه شما بازی کند که در واقع شما با یک تیر دو نشان را هدف گرفته اید.

اگر چنین میزی را برای محیط خود انتخاب کردید به شدت بر روی مسئله مراقبت و نگهداری از آن حساس باشید چرا که در عین زیبایی بسیار زیاد، حساسیت بالایی را نیز در برابر انواع صدمه و آسیب از خود نشان می دهد.