امروزه عکاسی دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا در دنیای مدرن امروز واژگانی همچون فضا ، ترکیب بندی ، رنگ و چیدمان بسیار حائز اهمیت است و از طرفی ارتباط مستقیم با مارکتینگ و بازار طراحی دکوراسیون داخلی دارد. یک عکس خوب می تواند خیلی قدرتمند و صادقانه در یک فریم  ، چیدمانی خوب و خوش سلیقه را به مخاطب امروز نشان دهد.


1- حتما با سه پایه کار کنیدسه پایه چه کمکی به شما می کند؟سه پایه اجازه می دهد شما سرعت شاتر دوربین را کم کنید تا بتوانید نور لازم را برای سنسور دوربین تامین کنید بدون اینکه با افزایش ایزو و یا درجه حساسیت دوربین کیفیت عکس را پایین بیاورد. از آنجایی که برای عکاسی از فضاهای داخلی نور یک چالش اساسی است وجود یک سه پایه خوب می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند.


2- با لنز واید عکاسی کنیدبا استفاده از یک لنز واید و فاصله کانونی مناسب عکاسی کنید: در محدوده ۱۶-۲۴mm بر روی یک دوربین فول فریم در محدوده ۱۰-۱۶mm  روی دوربین کراپ دقت کنید همیشه وجود بخش کوچکی از یک شی می تواند ترکیب بندی زیبایی به عکس شما ببخشد و نیاز نیست همه چیز را کامل در عکس بگنجانید ، بنابراین وجود بخشی از یک گلدان پرده پنجره یا یک کوسن در عکس بسیار خوب ترکیب بندی عکس شما را تکمیل می کند.


3- استفاده ی هوشمندانه از پرسپکتیو استفاده درست از پرسپکتیو یک نقطه ایی و دو نقطه ایی در عکاسی داخلی می تواند تاثیر زیادی روی عکس ما بگذارد. در استفاده از پرسپکیتو یک نقطه ایی سطح لنز و سطح سنسور و سطح دیوار موازی یکدیگر هستند. در این نوع عکاسی بهتر می توان اشیا را مقابل لنز چیدمان کرد. در پرسپکیتو دو نقطه ایی گوشه و یا کنج در عکس قرار می گیرد.


4- از نیمه ارتفاع اتاق عکس بگیرید


5- HDR  عکاسی کنیدمی توانید با چند دیافراگم متفاوت از یک اتاق عکاسی کنید تا بتوانید نورهای مختلف  را جداگانه ثبت کنید و سپس این عکس ها را با یکدیگر ترکیب کنید. در عکس پایین ، نور داخل پنجره و نور داخل اتاق هر کدام مربوط به یک عکس جداگانه می باشند 

جهت مطالعه مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.