تاثیر مبلمان در دکوراسیون

بعد از یک روز سخت کاری هنگامی که خسته و بی حال از محل کار به خانه برمی گردیم محیطی آرامش بخش و راحت به جهت استراحت نیاز داریم از این رو نوع دکوراسیون و چیدمان منزل بسیار مهم است .

یکی از المان هایی که می تواند فضای خانه یا محل کار را دگرگون کند مبلمان است , امروزه طراحان خوش ذوق با چیدن مبلمان با متدهای روز سعی در ایجاد فضایی مدرن و امروزی دارند .

ما در این متن قصد داریم با بیان نکاتی کاربردی در خصوص چیدمان مبلمان به شما کمک کنیم .

نوع اتاق

نوع کاربرد اتاق در منزل و یا محل کار در انتخاب نوع مبلمان و چینش آن ها بسیار مهم است , به طور مثال در قسمت نشیمن منزل که فضا صمیمی تر است مبلمان روبه روی یکدیگر و به صورت گرد چیده می شوند اما در فضاهایی مانند اتاق های انتظار حتما لازم نیست که افراد رو به روی هم قرار بگیرند .

طرح مبلمان

نوع طرح های به کار رفته در روکش مبلمان حتما نباید پرنقش و نگار باشد طرح ها می تواند ساده و در عین حال شکیل و به روز باشد .

استفاده از رو مبلی های زیبا با طرح ها و نقش های خاص و متفاوت تصمیم جسورانه ایست که موجب تنوع در دکوراسیون فضای نشیمن می شود.

به هنگام انتخاب طرح و یا رنگ مبلمان هماهنگی آن ها را با کاغذ دیواری در نظر بگیرید , تناسب رنگ دیوارها با مبلمان در بهتر دیده شدن فضای منزل تاثیر بسیار زیادی دارد پس به هنگام چیدمان و دکوراسیون سازی این فاکتور فراموش نشود .

اندازه مبلمان

قرار دادن مبل های هم اندازه کنار یکدیگر جلوه ی زیبایی نخواهد داشت سعی کنید مبلمان بزرگ و کوچک را در کنار هم بچینید . نکته ی قابل توجه دیگر ارتفاع مبل است , مبل هایی با ارتفاع بلند ظاهری رسمی تر دارند و در مقابل مبلمان کوتاه ساده تر هستند .