تشک طبی بهتره یا تشک فنری ؟

ما در این مقاله قصد داریم خصوصیات تشک های فنری و تشک های طبی را برایتان شرح دهیم و شما بر اساس اطلاعاتی که کسب می کنید می توانید به این سوال پاسخ دهید که تشک طبی بهتره یا تشک فنری ؟

تشک فنری چیست ؟

می توان گفت که تشک های فنری ارزان ترین و ساده ترین نوع تشک ها می باشند که در ساخت آن ها از فنر با ضخامت 2.2 سانتی متر استفاده شده است و نوع فنر براساس نوع تشک است که تعیین می شود .

تشک های فنری اغلب برای افرادی با وزن کم مورد استفاده قرار می گیرد , به دلیل قیمت پایین این تشک ها از آن  ها در آسایشگاه ها , خوابگاه ها , مسافرخانه ها و .. استفاده می شود .

در ساخت تشک های فنری متریالی چون موکت , اسفنج , فنر و .. به کار گرفته می شود به این صورت که ابتدا فنر سر جای خود قرار می گیرد بعد از آن یک لایه موکت و سپس یک لایه اسفنج که میزان کیفیت و نوع هریک به نوع و کاربرد تشک بستگی دارد . محتویات توسط چسبی قوی به هم متصل شده و پارچه رویه ی آن دوخته و سپس بسته بندی می شود .

تشک طبی چیست ؟

این تشک ها فاقد فنر هستند و در تولید آن ها از اسفنج فشرده شده و یا یونولیت استفاده می شود .

تشک طبی بهتره یا تشک فنری ؟


این تشک ها اغلب توسط متخصصان به افرادی که دچار مشکلاتی نظیر گودی کمر , دیسک کمر , دردهای استخوانی و .. هستند توصیه می شود .

از خصوصیات این تشک ها می توان به سفتی آن ها اشاره کرد , تشک های طبی با سطحی نسبتا سفت ساخته می شوند به طوریکه با داراز کشیدن بر روی آن ها می توانید به راحتی استراحت کنید برعکس تشک های نرم که بدخوابی ها و مشکلاتی را برای شخص به همراه خواهد آورد .

حال بر اساس ویژگی هایی که برای هر یک شرح داده شد می توانید بهترین تشک را متناسب با نیازتان تهیه فرمایید .